"GİZLİ GÖRÜŞME” İSRAİL’İ KARIŞTIRDI

1 Temmuz 2010 Perşembe

Türkiye-İsrail ilişkilerinin düzelmesi amacıyla Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ile İsrail Sanayi, Ticaret ve Çalışma Bakanı Benjamin Ben-Eliezer arasında yapılan “gizli görüşme”nin, İsrail Dışişleri Bakanı Avigdor Lieberman’dan habersiz gerçekleşmesi İsrail’i karıştırdı.  İsrail basını, “gizli görüşme” talebinin, Türk tarafından geldiğini belirtti.
Jerusalem Post, “Ben Eliezer, gizlice Türk Dışişleri Bakanı ile buluştu” başlığını kullandığı haberinde incelen İsraill-Türk bağlarını onarmak amacıyla Ben Eliezer ile Türk Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu arasında gerçekleşen gizli görüşmenin, Başbakan Binyamin Netanyahu ile Dışişleri Bakanı Avigdor Lieberman’ın arasını bozabileceği yorumunu yaptı.

Görüşmeyi ilk duyuran İsrail’in Kanal 2 televizyonu, Netanyahu’nun, Lieberman’a bilgi vermeden Türkiye ile iyi ilişkileriyle bilinen Ben-Eliezer’i Davutoğlu ile görüşmek üzere Zürih’e gönderdiğini, buluşmadan Savunma Bakanı Ehud Barak’ın da haberi olduğunu bildirdiğine dikkat çeken Jerusalem Post gazetesi,
Lieberman’ın ise, “Bu, Netanyahu’ya olan güvenime bir darbe” diyerek büyük tepki gösterdiğini yazdı.

İsrail Dışişleri Bakanlığınca yapılan ve Lieberman’ın, konunun tam olarak aydınlatılması kararlığını yansıtan açıklamasını da aktaran gazete, İsrail Başbakanlık Bürosunca da yapılan açıklamadaki, “Başbakan, son birkaç hafta Türkler ile temaslar için bir takım girişimler yapıldığı ve bundan Dışişleri
Bakanlığı’nın da haberdar olduğu için görüşmenin yapılmaması için bir neden görmedi” yolundaki sözlerine de vurgu yaptı.

Jerusalem Post’un haberinde ayrıca Ben Eliezer ile Davutoğlu arasındaki görüşmenin içeriği konusunda bilgi verilmediği belirtildi.

Haaretz gazetesi de Davutoğlu ile Ben Eliezer arasındaki görüşmenin İsrail koalisyon hükümetinde yarattığı depremi değerlendirdiği haberinde koalisyonda “gerilim” yaşandığını vurguladı. Gazete, Lieberman’ın sert tepki gösterdiğini kaydetti.

“Lieberman, Başbakanı, otoritesini zedelemekle suçladı” diyen Haaretz, Ehud Barak’ın İşçi Partisi üyesi olan Ben-Eliezer’in son birkaç hafta İsrail’in Türkiye ile bozulan ilişkisi konusunda kaygısını dile getirdiğini de yazdı.

Gazete, “Çarşamba günkü görüşmenin diplomatik zararları onarmayı amaçladığı gibi göründüğünü” belirtirken, “Türk yetkililerinin, gayri resmi görüşme talebiyle doğrudan Ben-Eliezer’e başvurdukları”nı kaydetti.

Sert yaklaşımı nedeniyle Lieberman’ın, İsrail’in birçok müttefiki arasında tepki gördüğünü, bu nedenle “yüksek düzeydeki diplomasi”nin daha çok Netanyahu veya Ehud Barak tarafından yürütüldüğüne dikkat çeken gazete, haberinde, Ben-Eliezer’in, diğer bakanlardan farklı olarak “Gazze filosu” olayı için uluslararası soruşturma talebinde bulunduğunu da anımsattı.

Buna karşın Haaretz, Ben-Eliezer’in, Türkiye ile ilişkilerin düzelmesinden yana tavır takınmakla birlikte birkaç gün önce İsrail’in, filo olayı nedeniyle Türkiye’den özür dileme niyetinin olmadığını da söylediğine de dikkat çekti.01.07.2010

0 yorum:

 
 
 
 
Copyright © güvence