SAĞLIK BAKANI BU SUİSTİMALİ DE ARAŞTIRSIN

12 Haziran 2010 Cumartesi

Çanakkale’deki temasları sırasında kamu kurumları arasında çok ciddi bir suistimale dikkat çeken Sağlık Bakanı Recep Akdağ, muayene ve tedavi olmak için hastanelere gelen hakim ve savcıların, çeşitli sebeplerle tartıştıkları doktorları gözaltına aldırdıklarını söyledi.


"İlk defa kamuoyunun önünde burada ifade ediyorum. Bu meseleyi araştırıyorum da. Benim üzüldüğüm bir mesele var. Sık olmasa da bazen değerli savcı ve hakimlerimiz, bir hastanede bir hekimle tartıştıklarında, bakın tartıştıklarında diyorum. İnsanlar birbirleri ile tartışabilirler. Bu hekimlerin gözaltına aldırıldıkları oluyor. Nadiren de olsa bununla karşılaşıyoruz. Bu şekilde gözaltına alınan hekimlerden bugüne kadar bir şekilde yargılanan ve hüküm giyen ben işitmedim. Ancak bir fiili durum oluşuyor, o hekim birkaç saat veya bir gece gözaltında kalmış oluyor" dedi.

İnsanın tüylerini diken diken eden bu iddia, demokratik hiçbir devlette yaşanmaması gereken derebeylik örneğidir.

Sayın Sağlık Bakanı Akdağ, hazır eli değmişken şu anlatacağım iddiayı da araştırsın. Şehir içi ve şehirdışı trafikte doktorların geçiş üstünlüğü var mıdır? Trafik polislerinin kural ihlali nedeni ile çevirme yaptığı araçlarda, kırmızı zemin üzerinde birbirine dolanmış iki yılan figüründen oluşan, siz ona ne diyorsunuz bilmem. Tıp amblemi, ikonu ya da sembolünü görünce sürücüye sadece, “Doktor musunuz?” diye sorduğu ve “evet” cevabını alınca da “geçiniz” dediği rivayet olunmaktadır.

Hatta ve hatta sürücü doktor değilse bile, o malum amblemle hemen her sürücünün trafik cezasından muaf tutulduğu söyleniyor. Bu durumun trafik polisleri ile doktorlar arasında ismi konmamış bir kural haline geldiği iddia ediliyor. Sayın Bakan’dan yasalar karşısında doktorların da her vatandaş gibi eşit haklara sahip olup olmadığını açıklığa kavuşturmasında, bu konuyu da araştırmasında yarar olacaktır. 12.06.2010

0 yorum:

 
 
 
 
Copyright © güvence